Escolab

indicadors

Per poder millorar EscoLab és fonamental mantenir un diàleg i recollir els comentaris dels diferents actors que conformen el programa: docents, alumnat, i personal investigador. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions hem dut a terme diferent models d'avaluació.

Moltes gràcies a tots aquells que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97% dels docents repetiria l'experiència i avaluen globalment l'activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 i el 100% seleccionen aquestes dues opcions, segons l'edició).

Els aspectes valorats més positivament són els continguts, l'adequació del llenguatge a l'edat i el nombre d'alumnes a l'activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha realitzat l'activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i recursos, ha sabut captar l'interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l'assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és el d'intentar augmentar el nombre d'activitats, ja que la majoria s'omplen el mateix dia que s'obra el període d'inscripció, a inicis de setembre. Per a més informació, podeu consultar els resultats de les avaluacions per les edicions 2012-2013 , 2013-2014 i 2014-2015

Valoració Global de l'activitat 2015

Valoració global de l'activitat

• Poc satisfactori (2)
  • Satisfactori (9)
  • Molt satisfactori (23)
  • NS/NC (0)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L'objectiu del treball ha estat aprofundir en el seu perfil professional i vocacional, la seva relació amb la resta d'actors (docents, alumnes i organitzadors d'EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa en les tasques de divulgació.

L'estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d'EscoLab i l'Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L'equip científic de l'ODC el conformen la Dra. M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l'assessorament de la Dra. Isabel Ruiz Mallén. Per part de la coordinació del projecte hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d'Educació) i Bruna Espar Gasset (Coordinadora d'EscoLab). Properament publicarem els resultats i podreu consultar-los en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

Durant el 2014 hem iniciat un estudi d'avaluació per a l'alumnat coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB, en col•laboració amb diverses universitats i que compta amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

L'estudi s'anomena EXODI (¿Explicamos o Dialogamos?) i el seu objectiu principal és analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica. És a dir, si l'activitat 1) implica als participants d'una manera àmplia en el procés de recerca, 2) vetlla per la transparència dels resultats de la recerca científica i obre vies d'accés a aquest resultats, 3) contempla la dimensió de gènere en el procés de recerca i en la recerca, 4) contempla criteris de responsabilitat social i ètica en la recerca, i 5) promou l'educació científica de forma formal i/o informal. Està previst donar a conèixer les conclusions de l'estudi durant el 2015.

escolab@ · 28/05/2015 17:23

Hola Marta, les inscripcions per la nova edició Escolab 2015-16 s'obriran el 7 de setembre. Ja us anirem informant. Gràcies pel teu interès.

marta@ · 28/05/2015 11:40

Hola, voldria rebre la info de quan s'obre el termini per inscriure'ns els instituts a lñes activitats que proposeu. Estic interessada en les de caire científic. Moltes gràcies

comunicacio@ · 20/02/2015 10:13 · Releacionada amb l'activitat "Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors?"

Gràcies pel teu comentari maria.sortosa!  Et recomanem que t'apuntis a la llista d'espera. Ens agradaria poder oferir més activitats però per diversos motius no és possible. Esperem que puguis venir en una propera edició.

escolab@ · 19/01/2015 08:03

Bon dia eperez, et confirmem que vam rebre el teu correu i que estàs apuntat a la llista d'assistents. Fins després!

eperez@ · 18/01/2015 10:16

ME GUSTARÍA PARTICIPAR EN LA ACTIVIDAD DEL LUNES 19 DE ENERO EN EL HOSPITAL DE SANT PAU. GRACIAS. ENRIQUE PEREZ ESCOLA SANTISSIMA TRINITAT