Escolab

recerca, tecnologia, innovació

Vivim en temps d'innovació constant, on la recerca i la tecnologia tenen un pes decisiu. Tot i que a vegades ens pugui sorprendre, tenim molt a prop als responsables dels avenços que, dia a dia, estableixen les bases per arribar als grans descobriments.

El món de la recerca és complex però també absolutament fascinant, i és per això que volem convidar a l'alumnat d'ESO, batxillerat i cicles formatius a descobrir-lo.

Segur que us han arribat notícies de descobriments recents que costen de creure. Investigacions en microelectrònica i biomedicina, per exemple, han permès crear per primera vegada en humans, "òrgans-en-un-xip" funcionals. La teràpia gènica, la robòtica, les impressores 3D o la nanotecnologia, units als avenços en computació i anàlisi de dades estan obrint camins apassionants. Aquestes són algunes de les línies de recerca que trobareu a la programació d'EscoLab, entre moltes d'altres.

Des de l'octubre de 2014 fins a l'abril de 2015 EscoLab ofereix més de 100 propostes diferents de la mà d'investigadors de 50 laboratoris o departaments de recerca. Les activitats consisteixen en tallers o visites que permeten veure la gran diversitat de laboratoris que existeixen avui i entrar en contacte directe amb els seus equips multidisciplinaris i les seves línies de recerca.

Les temàtiques són molt diverses, vinculades sobretot amb la ciència i la tecnologia, però també amb les humanitats, l'arquitectura, la innovació empresarial, el periodisme, les ciències socials, l'educació infantil o les ciències de l'esport.

La inscripció prèvia és imprescindible i es pot fer a per a partir del 10 de setembre de 2014. Per a poder reservar, cal ser un usuari registrat.

Totes les activitats són gratuïtes, les places són limitades.

escolab@ · 28/05/2015 17:23

Hola Marta, les inscripcions per la nova edició Escolab 2015-16 s'obriran el 7 de setembre. Ja us anirem informant. Gràcies pel teu interès.

marta@ · 28/05/2015 11:40

Hola, voldria rebre la info de quan s'obre el termini per inscriure'ns els instituts a lñes activitats que proposeu. Estic interessada en les de caire científic. Moltes gràcies

comunicacio@ · 20/02/2015 10:13 · Releacionada amb l'activitat "Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors?"

Gràcies pel teu comentari maria.sortosa!  Et recomanem que t'apuntis a la llista d'espera. Ens agradaria poder oferir més activitats però per diversos motius no és possible. Esperem que puguis venir en una propera edició.

escolab@ · 19/01/2015 08:03

Bon dia eperez, et confirmem que vam rebre el teu correu i que estàs apuntat a la llista d'assistents. Fins després!

eperez@ · 18/01/2015 10:16

ME GUSTARÍA PARTICIPAR EN LA ACTIVIDAD DEL LUNES 19 DE ENERO EN EL HOSPITAL DE SANT PAU. GRACIAS. ENRIQUE PEREZ ESCOLA SANTISSIMA TRINITAT

+ Veure mes comentaris

destaquem

Més de 8.000 alumnes han participat a Escolab 2015-16!

Gràcies a la col·laboració dels 50 centres de recerca que han permès que els nois i noies visquessin de primera mà els seus avenços en recerca, tecnologia i innovació.

Més de 8.000 alumnes han participat a Escolab 2015-16!