El bon Màrqueting i la bona Publicitat

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Cicle formatiu superior

Xerrada

El mercat del cafè és un dels més importants en termes econòmics i de consum, dins de la categoria d’alimentació. Algunes dades:

• El mercat del cafè al món té uns ingressos milionaris i és dels que més èxit té. El seu consum augmenta un 0,4% de forma anual, d’acord amb dades de la Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO).
  • Respecte a les companyies, Starbucks lidera les cadenes de cafeteries, amb 565 establiments el 2017, seguit d’Italian Coffe Company, amb 399. En tercera posició s’hi ubica Café Punta del Cielo, amb 168 i finalment hi ha Café Macchiato amb 160.
  • En aquest sentit, Nestlé domina el mercat del cafè soluble dins del territori espanyol. Segons estimacions de l’Euromonitor, Nescafé compta amb el 41,1% de quota de mercat.
  • En aquest context tan competitiu i difícil, Nestlé llança un producte completament innovador: el cafè amb càpsules
Què s'hi aprèn?

L’objectiu del taller és poder introduir als estudiants conceptes com els d’Oceans Blaus i Oceans Vermells, Construcció de marques i estratègies publicitàries. Ens plantejarem les següents preguntes i punts:

1. Per què serveix el màrqueting i la publicitat?
  2. Per què és important l’estratègia d’Oceans Blaus i Oceans Vermells?
  3. La innovació, camí para el èxit?
  4. Debat amb als estudiants
A qui va dirigit Alumnes de 1r i 2n de batxillerat i últim curs de CFGS.
Metodologia Aquest taller es farà a través de videoconferència o webinar. Es podrà usar la tecnologia que el centre tingués disponible o es podria oferir al centre un compte de zoom corporatiu de la UVic.
Durada 1h
Professorat El ponent d’aquest taller serà un professor amb àmplia experiència en màrqueting i publicitat, que pugui parlar des d’un punt de vista de la pràctica professional als estudiants del centre.

Descarregar PDF