Augmentant i capturant la realitat

data a convenir des de 18/01/2021 fins al 25/06/2021
hora de 08:30 a 14:00

Disponible

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Cicle formatiu superior

Xerrada

Gràcies a la irrupció dels smartphones, la realitat augmentada ha deixat de ser una tecnologia utilitzada per gent especialitzada, per passar a ser una eina a l’abast de tothom. És per això que moltes empreses estan apostant fort per oferir solucions amb realitat augmentada als usuaris, i la formació de gent capacitada per desenvolupar aplicacions d’aquest tipus serà cabdal en el futur immediat. Qui no ha sentit parlar de Pokemon Go, per exemple? Però no tot son videojocs en el sector. En aquest taller es veurà què és la realitat augmentada, com s’ha arribat fins a on ens trobem ara, en quins àmbits s’aplica i quines són les possibilitats actuals i futures que ens ofereix aquesta tecnologia. També s’introduiran conceptes i aplicacions pel que fa a la captura d’entorns reals, també anomenada reconstrucció 3D. La captura d’entorns 3D no només juga un paper clau alhora d’augmentar la realitat, sinó també en àmbits molt diversos com la indústria, el patrimoni cultural o la impressió 3D.

Els continguts que s’exposaran a aquest taller són els següents:

• Què és la realitat augmentada?
  • Una mica d’història: d’on venim i cap a on ens dirigim.
  • Dispositius i tecnologies relacionades.
  • Aplicacions
  • Què és la reconstrucció 3D?
  • Mètodes de captura i aplicacions
  • Casos pràctics
Què s'hi aprèn?

En aquest taller es vol donar una visió general de què és la realitat augmentada, més enllà del gran boom d’aplicacions i dispositius dels últims anys. A més d’un el sorprendrà el fet que l’escriptor americà Frank Baumm ja en parlava d’aquest concepte al 1901 i que els primers prototips es remunten als anys 60. A continuació, aprofundirem en la reconstrucció d’entorns reals i s’exposaran diversos casos pràctics on s’aplica aquesta tecnologia.

A qui va dirigit Alumnes de 1r i 2n de batxillerat i CFGS.
Metodologia Tindrà una durada aproximada de 45 minuts on els ponents abordaran diversos temes relacionats amb la realitat augmentada i la captura d’entorns 3D. Es farà per videoconferència i s’espera la participació activa dels assistents exposant els seus interessos i dubtes sobre el tema.
Durada 1 hora
Professorat El taller serà dut a terme per Jose Díaz i Carles Bosch, tots dos professors del Grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC. Ambdós són doctors en l’àmbit dels gràfics per computador i tenen anys d’experiència en el sector.

Descarregar PDF