Setmana del Cervell 2022: Com funciona el cervell en una malaltia minoritaria com la síndrome de Rett?

data a convenir des de 14/03/2022 fins al 18/03/2022
hora de 09:00 a 12:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Setmana del Cervell

La síndrome de Rett (SR) és un trastorn neurològic que provoca un procés degeneratiu del sistema nerviós. L'origen de la malaltia està associat a una mutació en la codificació del gen MECP2 del cromosoma X dominant, afectant principalment al sexe femení. Mitjançant l'anàlisi dels senyals d'electroencefalografia (EEG) podem obtenir una idea del funcionament del cervell en els pacients i identificar les principals diferències en comparació amb un cervell sa. La identificació d'aquestes diferències pot ser clau per a conèixer més sobre aquesta malaltia i intentar millorar el dia a dia dels pacients.