Setmana del Cervell 2022: Primer episodi psicòtic: què és i com podem fer-hi front? Detecció, prevenció i intervenció

data 16/03/2022       hora de 09:00 a 10:00

Institut de Neurociències (UB)

Totes les edats

Setmana del Cervell

Un primer episodi psicòtic és la presència, per primera de vegada, de símptomes psicòtics com les al·lucinacions o els deliris. A més, és comú que es refereixin dificultats per portar una vida plena a nivell social i laboral, interferint també en la qualitat de vida. És per això que en els últims anys la recerca està dedicant molts esforços a trobar vies per prevenir la seva aparició o, si més no, minimitzar-ne l’impacte.

En aquesta xerrada es vol explicar què és un primer episodi psicòtic i donar unes pinzellades sobre aquells factors on es pot intervenir per disminuir el risc de desenvolupar-lo i els factors que poden incidir en l’aparició de simptomatologia psicòtica. S’exposaran factors genètics i ambientals que poden augmentar la vulnerabilitat i s’ensenyarà a identificar símptomes que ens poden indicar l’aparició d’un primer episodi psicòtic. Es parlarà sobre el concepte de reserva cognitiva (que inclou nivell d’educació, hàbits saludables, exercici físic, estimulació cognitiva, entre d’altres) i la importància de treballar-la des de ben petits per protegir el nostre cervell.

La xerrada l'impartirà Silvia Amoretti, Florencia Forte i Maria Serra