Setmana del Cervell 2022: Què és un banc de teixits neurològics?

data 17/03/2022       hora de 09:00 a 10:00

Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)

2n d'ESO
3r d'ESO

Setmana del Cervell

L'IDIBAPS és el centre de recerca biomèdica vinculat a l'Hospital Clínic de Barcelona. S’hi fa recerca translacional, és a dir, es busca que les preguntes que sorgeixen al llit del malalt tinguin una resposta al laboratori i que els avanços que es fan al laboratori es traslladin ràpidament als pacients. Amb més de 1.200 articles publicats a l’any, és el principal centre de recerca biomèdica de l’Estat.

L'IDIBAPS disposa d'un biobanc, és a dir, un banc de mostres biològiques humanes que estan a disposició dels investigadors perquè puguin fer la seva recerca. Dins del biobanc hi ha el banc de teixits neurològics, que compta actualment amb 2.000 cervells i medul·les espinals corresponents a un ampli ventall de malalties neurològiques, en què la malaltia d’Alzheimer és la que compta amb més casos. S’hi troben també mostres procedents de pacients amb la malaltia de Creutzfeldt-Jakob, la malaltia de Parkinson, la demència de cossos de Lewy, l’esclerosi lateral amiotròfica i la malaltia de Huntington, entre d’altres.

En aquesta xerrada on-line s'explicarà el funcionament del Banc de Teixits Neurològics i es farà una connexió en directe per ensenyar les instal.lacions i algun cervell fixat en formol.