Setmana del Cervell 2022: Què fa una física estudiant el cervell?

data 17/03/2022       hora de 09:00 a 10:00

Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS)

3r d'ESO
4t d'ESO

Setmana del Cervell

L'IDIBAPS és el centre de recerca biomèdica vinculat a l'Hospital Clínic de Barcelona. S’hi fa recerca translacional, és a dir, es busca que les preguntes que sorgeixen al llit del malalt tinguin una resposta al laboratori i que els avanços que es fan al laboratori es traslladin ràpidament als pacients. Amb més de 1.200 articles publicats a l’any, és el principal centre de recerca biomèdica de l’Estat.

En aquesta xerrada, la investigadora Agnès Pérez, del grup de recerca de l'IDIBAPS 'Malaltia d'Alzheimer i altres trastorns cognitius' explicarà la recerca que fa sobre el cervell.  Explicarà què és una ressonància magnètica cerebral, com es passa d'una imatge de ressonància magnètica a un conjunt de valors numèrics i com s'analitzen aquestes dades per arribar a conclusions al voltant, per exemple, de la malaltia de l'Alzheimer.

La xerrada es farà on-line