TreeScape: Descobreix els secrets de l'arbre de la vida

data a convenir des de 03/05/2022 fins al 17/05/2022
hora de 09:00 a 11:00

Institut de Biologia Evolutiva (IBE-UPF-CSIC)

Totes les edats

Visita + Demo

Sabies que els éssers humans compartim més d'un 70% del nostre genoma amb els fongs? T'imagines quins són els nostres parents evolutius més propers? Esbrina quant saps sobre l'evolució i la biodiversitat jugant al TreeScape a completar l'arbre de la vida i descobrint alguns dels nostres parents evolutius.

TreeScape és una activitat pensada per a que puguin participar simultàniament dos equips de fins a 8-10 persones. Els participants han de cooperar per tal de resoldre les proves i donar amb la solució per aturar la pèrdua massiva de biodiversitat del planeta Terra.

Els objectius plantejats pel joc són:

• Entendre què és un arbre filogenètic.
  • Aprendre diferents sistemes de classificació d’espècies.
  • Conèixer el concepte d’ancestre comú.
  • Investigar el món microscòpic dels protistesper tal de descobrir la diversitat del món eucariota.

La sessió acabarà amb una visita a l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE).

NB: l'activitat es troba subjecta a les restriccions sanitàries que siguin d'aplicació en el moment en que es desenvolupi l'activitat. En cas de ser necessari, l'activitat s'adaptarà o substituirà per un altre format de continguts similars.

Més sobre l'activitat TreeScape aquí: https://ellipse.prbb.org/ca/treescape-coneixent-la-biologia-evolutiva-a-traves-dun-escape-room/

Data a concretar amb el centre educatiu, entre el 03/05/2022 i el 17/05/2022.

Descarregar PDF