Què en saps de les vacunes? ESCAPE ROOM VIRTUAL

3r d'ESO
4t d'ESO

Taller Pràctic

Vivim envoltades d’un constant bombardeig d’informació i notícies sobre la pandèmia de la COVID-19. Tothom està al corrent de la cursa frenètica dels últims mesos per obtenir una vacuna, i les diverses campanyes de vacunació que s’estan duent a terme arreu del món. La paraula “vacuna” està en boca de tothom. No obstant, què en sabem realment de les vacunes?

Aquesta activitat de divulgació científica és una proposta per aprofundir en el coneixement global sobre les vacunes i, més concretament, sobre les vacunes contra la COVID-19. Per petits grups, els i les estudiants hauran de completar un Escape Room, on passaran per les diverses sales que engloben tots els passos de fabricació d’una vacuna: des del plantejament de la idea i els tipus de vacunes fins a la distribució i els dilemes bioètics derivats. A més, durant aquest Escape Room, els nois i noies podran conèixer una mica la història d’un investigador: el seu dia a dia i els problemes i reptes als quals s’ha d’enfrontar.

En acabar l’Escape Room, es farà un petit debat amb les preguntes que vagin sortint i els temes més rellevants que s’hagin tractat durant l’activitat. Per últim, es proposarà als i les estudiants que realitzin un petit vídeo divulgatiu.

L’activitat s’ofereix de manera telemàtica, en format vídeo-conferència.

Dates: Data a convenir des de 26/04/2021 fins al 7/05/2021