La investigació i el desenvolupament de les vacunes

data a convenir des de 23/02/2021 fins al 16/04/2021
hora de 07:00 a 16:00

Institut de Recerca Sant Joan de Déu

Totes les edats

Taller Pràctic

ACTIVITAT AUTÒNOMA

La Fundació de Recerca Sant Joan de Déu i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu llança una iniciativa, adreçada a Instituts, per a millorar el coneixement sobre les vacunes entre l'alumnat de secundària

Vacunes: què en saben els adolescents? I què n'opinen?

La crisi sanitària mundial causada per la pandèmia de la COVID-19 ha posat de manifest la importància de les vacunes com a potencial eina de prevenció d'aquesta (i d'altres malalties). Des de l’IRSJD tenim interès a poder millorar el coneixement que els i les adolescents tenen sobre:

• La recerca en vacunes
  • La necessitat de prevenir malalties infeccioses que poden causar una pandèmia global, com és el cas de la COVID-19.

Per aquest motiu us convidem a participar en aquesta iniciativa de recerca pensada perquè el professorat de 1er d'ESO i fins a 2on de batxillerat pugui desenvolupar a l'aula de forma autònoma.

L'activitat pot emmarcar-se dins de les assignatures de Ciències Naturals, Biologia o assignatures transversals. Podeu participar a través de dues opcions:

1. Visualització d'un vídeo. Et demanem fer una enquesta prèvia de coneixements al teu alumnat. Posteriorment, hauran de veure un vídeo divulgatiu sobre vacunes. Finalment, el mateix alumnat haurà de respondre una segona enquesta per avaluar si aquesta intervenció ha ajudat a millorar el coneixement i percepció de les vacunes entre els i les participants.
  2. Realització d’una activitat grupal. En aquest cas, et demanem fer una enquesta prèvia de coneixements al teu alumnat. Posteriorment, et demanem que realitzeu alguna de les 3 activitats proposades més avall. I un cop feta l'activitat amb el grup, l'alumnat haurà de respondre una segona enquesta.

Consulta tota la informació de les activitats que pots fer a l'aula

Si tens dubtes o vols rebre més informació posa't en contacte amb nosaltres!  Per a qualsevol consulta, pots enviar un correu a nnoel@fsjd.org.