Efectes de la indústria 4.0 en els tallers de reparació de vehicles. El processos de fabricació additiva

data a convenir des de 18/01/2021 fins al 25/06/2021
hora de 08:30 a 14:00

Disponible

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Cicle formatiu superior

Xerrada

En aquests moments, el sector industrial està experimentant una nova revolució industrial que s’anomena Indústria 4.0. El concepte Indústria 4.0 engloba un seguit de tecnologies que estan cridades a canviar per complet com les indústries dissenyen i fabriquen els seus productes.

El sector de l’automoció, pioner en molts aspectes, és i serà un dels sectors líders en implementar els canvis tecnològics que vindran ocasionats per la Indústria 4.0. Conscient d’això, grans marques del sector de l’automoció porten temps treballant en solucions pròpies de la Indústria 4.0 per als seus productes. Així, molts dels vehicles que es vendran en el futur, a part de tenir sistemes de propulsió alternatius (ex. motors elèctrics), muntaran molts elements i components que es fabricaran de forma molt diferent a com es fabriquen actualment.

Un dels aspectes tecnològics que engloba la Indústria 4.0 són els processos de fabricació additiva (també coneguts com a processos d’impressió 3D) que permeten fabricar un objecte des de zero, sense partir d’un bloc de material base. En aquesta ponència, es vol explicar les tendències que hi ha en el disseny de peces per al sector de l’automoció mitjançant la fabricació additiva i com aquests nous dissenys afectaran al personal que treballi en serveis post-venda com els tallers de reparació o la inspecció de vehicles.

Què s'hi aprèn?

L’objectiu del taller és que els assistents prenguin consciència de com moltes tecnologies englobades dins el paradigma d’Indústria 4.0, en especial la impressió 3D canviaran els productes que es desenvoluparan en el futur i posteriors serveis post venda i de reparació, fent èmfasi en els vehicles.

A qui va dirigit Taller destinat especialment a estudiants de CFGS d’Automoció i apassionats dels vehicles.
Metodologia Aquest taller tindrà una duració aproximada de 45 minuts més preguntes i es farà a través de videoconferència o webinar. Es podrà usar la tecnologia que el centre tingui disponible o es pot oferir al centre un compte de Zoom corporatiu de la UVic-UCC. El ponent proposa una sèrie de temes per al taller, però s’espera que sigui una activitat molt bidireccional perquè els assistents també puguin fer preguntes i respondre dubtes que tinguin sobre com la impressió 3D pot afectar als tallers de reparació de vehicles i els serveis post-venda.
Durada 1 hora
Professorat El ponent d’aquest taller serà el professor del Departament d’Enginyeries, Dr. Pau Català, coordinador del grau en enginyeria de l’automoció de la UVic-UCC que es realitza a Granollers.

Descarregar PDF