Escape Room Virtual: Descobreix els Matheroes, els supermaterials del futur!

data 27/05/2021       hora de 09:00 a 12:00

Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC)

3r d'ESO
4t d'ESO

Visita + Demo

ACTIVITAT ONLINE

Benvinguts a l'ICMAB! L'Institut de Ciència de Materials de Barcelona.

L'ICMAB és un institut de recerca en ciència de materials que té com a objectiu fer recerca d'alt nivell en materials funcionals i nanomaterials, i transmetre tot aquest coneixement a la societat.

A l'Institut tenim diferents grups de recerca que investiguen en diferents camps: materials per una energia més neta i segura, materials per una electrònica més sostenible, materials per la nanomedicina intel·ligent.

Coneix els Matheroes amb un Escape Room Virtual!

Els Matheroes són 5 superherois que representen a 5 materials del futur: Fotoenergia, Superconductor, Magnon, ElectroWoman i BioNanoCàpsula.

Amb ells descobrirem les propietats dels materials (els superpoders), com la conversió d'energia solar a elèctrica, la levitació quàntica, el magnetisme, els sensors o la fluorescència.

Hem ideat un Escape Room Virtual perquè conegueu les propietats dels materials tan sorprenents! I tot, lligat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, els ODS, lligats al canvi climàtic, l'energia, la salut i les comunicacions.

Objectiu de l'activitat:

• Conèixer les diferents línies de recerca que hi ha a l’ICMAB
  • Conèixer els materials del futur i les seves aplicacions en el camp de l’energia, l'electrònica i la salut
  • Aconseguir resoldre l'Escape Room Virtual, format per enigmes i experiments en el camp de la ciència de materials

Metodologia:

Es tracta d'una activitat virtual, que consisteix en els següents apartats:

1. Una primera xerrada per conèixer l'ICMAB impartit pel Dept. de Comunicació del Centre (10 minuts)
  2. Una xerrada científica per part d'un dels nostres investigadors/investigadores (30 minuts)
  3. Una introducció als Matheroes i a l'Escape Room Virtual
  4. Us deixem un parell d'hores per resoldre l'Escape Room a l'aula
  5. Acabem tornant-nos a connectar per aprofundir en els conceptes apresos i acabem amb un Kahoot Virtual tots junts.

Temàtica:

Materials per l'energia sostenible (termoelèctrics, cèl·lules fotovoltaiques, materials superconductors, fotònica, làsers...), per a l'electrònica (materials magnètics, òxids, materials moleculars orgànics...) i per a la salut (biomedicina, nanomedicina, nanomaterials, nanopartícules i nanocàpsules...)

Sessió molt adequada per a estudiants amb curiositat per la ciència i els nous materials.

Dates:

Les dates de les sessions són flexibles.

Contacte:

Anna May Masnou, Cap de Comunicació de l'ICMAB, amay@icmab.cat.

Important: Contacteu-me un parell de setmanes abans de l'activitat per tal que us pugui donar/avançar el material necessari.