ICFO Decide Game

ICFO – The Institute of Photonic Sciences

Totes les edats

Taller Pràctic

Com aquest any la situació sanitària ens impedeix obrir les portes del nostre institut a les escoles, hem dissenyat una activitat entretinguda i dinàmica per permetre-us de descobrir l'essència de l'ICFO.

Descripció
L'ICFO Decide Game es juga en petit grups de 4-8 persones. Els alumnes reben cartes amb informació relacionada a ICFO i a la fotònica: han de llegir-les totes i escollir una o dos que vulguin compartir amb el companys. Després de les cartes, la classe es connectarà amb l'ICFO on un dels nostres investigador(e)s li explicarà el seu camp de recerca i respondrà a les preguntes de l'alumnat. Al final, gràcies a les informacions recollides durant l'activitat, cada grup haurà de decidir de manera consensuada quina categoria d'aplicacions de la fotònica (salut, medi ambient, informació i energia) és més important per la societat i explicar als altres grups la raó de la seva decisió.

Objectius
Amb el Decide Game, els vostres alumnes rebran les eines necessàries per discutir sobre la importància de la ciència i de la recerca en la nostra vida, a més de descobrir els projectes de ciència puntera que s'estan desenvolupant a l'ICFO i de entrar en contacte amb una persona del món de la recerca científica.  Xerrant amb els companys, els alumnes practiquen les normes de una discussió correcta i respectuosa basada en el pensament crític i aprenen que la ciència és un aspecte important per la nostra societat.

Detalls organitzatius
L'activitat dura 2 hores. Una persona de l'equip de ICFO outreach es connectarà per videotrucada a la classe i dinamitzarà la sessió. L'activitat pot ser adaptada en el cas de que la classe estigui en modalitat de didàctica a distancia (cada alumne se connecta des de la seva pròpia casa). Podem concretar data i hora de la sessió.

Més informació a: outreach.icfo.eu

Els horaris proposats són orientatius i caldrà establir-los amb l'ICFO.