Bioinformàtica per combatre la COVID-19

hora de 07:00 a 18:30

ESCI-UPF

Taller Pràctic

Vivim en una època marcada per la pandèmia de la Covid-19. Molts dels canvis i mesures implantades aquests darrers mesos han vingut per quedar-se i d’altres actuaran com a precedent per a futurs escenaris semblants que, segons alguns experts, poden tornar a succeir al llarg d’aquest segle. Per la cerca de fàrmacs i d’una vacuna que posi fre a la situació actual, ampliar el coneixement sobre el SARS-CoV-2 ha esdevingut prioritari en l’àmbit científic. Quin és l’origen d'aquest coronavirus? Som capaços de predir com evolucionarà una pandèmia? Quines molècules conformen aquest virus? Tenim les eines per trobar una solució? La bioinformàtica pot donar resposta a aquesta i moltes altres preguntes. L’objectiu d’aquest taller és acostar la bioinformàtica als alumnes, analitzant com diferents variables controlables, ja sigui el distanciament social o l’ús de mascareta, fan variar la corba de contagis i el futur de l’epidèmia. D’altra banda, estudiarem l’origen del SARS-CoV-2 a partir de la seva seqüència genètica, quina relació té aquesta amb les proteïnes que el conformen i la importància de les últimes en les investigacions que s'estan duent a terme. Finalment, descobrirem el rol central que té la bioinformàtica per trobar un fàrmac adequat per ser utilitzat com a solució temporal a falta d’una vacuna.

Activitat dirigida a 1r i 2n de Batxillerat

Idioma: castellà / català

L'activitat s'ofereix de manera telemàtica i preferentment en directe

Duració: 2 hores