Aplicació del mètode científic per la identificació de dianes terapèutiques

data a convenir des de 26/10/2020 fins al 03/12/2020
hora de 14:30 a 14:30

Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Totes les edats

Xerrada

Titol complert: Aplicació del mètode científic per la identificació de dianes terapèutiques que ajuden a desenvolupar nous fàrmacs antitumorals

Autors: Eugènia Mato, Giovanna Revilla

La taxa de supervivència en pacients de càncer  ha augmentat de manera positiva i un 60% dels malalts segueixen vius cinc anys després del diagnòstic. Aquest èxit és degut  tant a la millora diagnòstica com  terapèutica.

Malgrat això, hem de continuar investigant per identificar noves dianes terapèutiques especifiques de cada tipus tumoral,  que sens dubte  ens ajudaran  a desenvolupar nous fàrmacs,  que s’adapti  a les necessitats particulars de cada pacient, evitant al màxim els efectes secundaris dels mateixos. En definitiva,  millorant la qualitat de vida de les persones afectades de la malaltia.

Però tota investigació científica de valor, ha d’anar acompanyada de la aplicació del mètode científic, basat en  processos lògics del pensament, organització correcta de les dades i generalitzacions, amb l’objectiu final de proposar i contrastar explicacions dels esdeveniments perceptibles per els investigadors.

La xerrada és farà de manera on line o presencial si es pot. És decidirà en funció de la situació actual.