Nanotecnologia aplicada a la biomedicina : els virus

data 01/01/2021       hora de 08:00 a 10:00

Unitat de Microscòpia Electrònica TEM/SEM (CCiT-UB)

Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Visita + Demo

Actualment, la pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2 que en els humans provoca la malaltia coneguda com COVID-19 a tots ens ha provocat inquietuts i canvis en les nostres maneres de relacionar-nos. Però, tots els virus són nocius o en podem treure algun profit? Més enllà de la malaltia, com podem estudiar-los, entendre'ls i veure'ls?

En aquesta activitat, conduïda per Rosa Rivera, Mora Gimeno, JM. Rebled i Eva Prats (tècnics de la Unitat Microscòpia Electrònica TEM-SEM dels Centres Científics i Tecnològics de la Universitat de Barcelona) veurem què pot aportar l'ús de la microscòpia electrònica, una de les tècniques més potents en el món de la nanociència i la nanotecnologia, en la resolució de problemes biomèdics.

Es té previst que l'activitat sigui on-line, tot i que si la situació epidemiològica esdevé favorable, no es descarta fer visites al laboratori.