Els assajos no destructius. Podem veure a través d'una porta tancada?

fecha 14/02/2020       hora de 09:00 a 11:00

Agotada

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE - UPC)

Plazas: 40 alumnos máximos
Nivel:
1r de ESO
2n d'ESO
3r d'ESO
4t d'ESO

Visita + Charla

Vols viatjar a l'interior d'un mur? Saber trobar cables o canonades soterrades? O una antiga tomba? Explorar el subsòl sota una catedral gòtica i trobar criptes i restes més antigues sota les seves lloses? Potser podria interessar un mapa d'un jaciment arqueològic, sense haver d'excavar. O esbrinar per on es distribueixen les arrels d'un arbre sense ni tan sols tocar-lo. O saber si aquest mur que sembla tan poc segur té esquerdes al seu interior que ho podrien fer perillós.

Els assajos no destructius són uns mètodes d'estudi que s'utilitzen per esbrinar propietats físiques dels mitjans que poden donar-nos informació sobre possibles danys interns, elements enterrats o humitat, entre altres coses. Un mètode destacat, sobretot en enginyeria és el radar de subsòl (GPR). Si t'interessa saber com funciona, com es comporta la radiació electromagnètica quan es propaga per un material, quines aplicacions té o què hi ha de cert en algunes notícies de mitjans audiovisuals que tracten del tema, podem explicar-t'ho.

Ponent: Vega Pérez-Gracia (Professora departament Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria)

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

No hay comentarios. Se el primero en comentar!