Errors, Fractures i Catàstrofes: Per què es trenquen els materials?

fecha 05/02/2020       hora de 10:00 a 12:00

Agotada

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE - UPC)

Plazas: 30 alumnos máximos
Nivel:

Visita + Demo

En aquest taller s'expliquen les propietats mecàniques dels materials i de la seva rellevància en errors de vehicles i components, com el Titanic o el transbordador espacial Challenger, entre d'altres. Sobre aquest tipus d'exemples s'explica la diferència entre els diferents tipus de materials (polímers, metalls, compostos) així com la diferència entre trencament fràgil i dúctil. Es comenta la degradació dels materials per degradació o fatiga i s'explica la importància d'entendre el comportament dels materials per evitar errors.

A continuació, s'exposen com l'enginyeria de materials desenvolupa nous materials avançats més segurs i fiables, i fins i tot materials intel·ligents que s'auto-reparen o que avisen abans de fallar.

Finalment es realitzen al laboratori demostracions de fractura i deformació de materials, realitzant assajos de tracció uniaxial, duresa, trencament Charpy i trencament per fatiga sobre diferents materials.

Professor: Emilio Jiménez Piqué

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

No hay comentarios. Se el primero en comentar!