Així es reciclen els envasos

fecha a convenir desde 04/11/2019 hasta el 31/03/2020
hora de 09:00 a 11:00

Agotada

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Plazas: 15 alumnos máximos
Nivel:
Cicle formatiu superior

Taller Práctico

Sessions a convenir entre novembre i març, en dijous o divendres, horari de matins.

Per fabricar una ampolla d'aigua o refresc de 100 g, es necessiten 190 g de cru de petroli i una important quantitat d'energia. Aquesta despesa serveix per envasar la beguda durant algunes setmanes, després, es converteix en un objecte inútil que, si no es recicla, anirà a parar a un abocador.

Després del rentatge, una de les etapes importants i decisives en el reciclatge d'envasos de plàstic és la separació en famílies químiques dels objectes recollits. Una ampolla de PVC s'assembla molt a una altra de PET, però com químicament són molt diferents, els seus residus no es poden barrejar sense alterar significativament les propietats del material reciclat.

Aquesta activitat de laboratori de Química comprèn la separació i identificació d'una barreja de trossos d'envasos domèstics. Amb ella, els assistents es familiaritzaran amb les propietats d'aquests materials, així com amb els mètodes que s'utilitzen per identificar-los. Els alumnes hauran de portar ampolles i safates d'envasos alimentaris o perfumeria.

Després de trossejar-los, barrejar-los i rentar-los, procediran a la seva separació en funció de les seves diferents densitats. Posteriorment, identificaran mitjançant proves físiques, la família a la qual pertanyen els plàstics recuperats. Atès que algunes de les proves inclouen l'espectroscòpia infraroja, els assistents tindran l'oportunitat de conèixer de forma directa aquesta tècnica d'identificació.

Es recomana explicar prèviament les nocions bàsiques de tipus de materials, estructura de polímers i fonaments d'espectroscòpia.

Consulteu el document adjunt per a més informació.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

Descargar PDF

Últimos comentarios

No hay comentarios. Se el primero en comentar!

Comparte!