Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!

fecha 19/02/2020       hora de 14:00 a 16:00

Agotada

Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), campus MAR

Plazas: 30 alumnos máximos
Nivel:
3r d'ESO
4t d'ESO

Taller Práctico

Taller formatiu per coneixer alguns dels reptes més importants en salut global. Ens centrarem en la resistència bacteriana. Per què es produeix? Quins efectes pot tenir en la nostra salut? Podem fer alguna cosa per no afavorir l'aparició de bacteris resistents als antibiòtics? A l'activitat coneixerem investigadors que treballen en aquest camp i farem un experiment sobre resistència bacteriana.

PER A REALITZAR AQUESTA ACTIVITAT ÉS NECESSSARI QUE L'ALUMNAT HAGI TREBALLAT A L'AULA UNS CONTINGUTS PREVIS.

Amb l'objectiu de motivar l’alumnat, contextualitzar el problema de les resistències antimicrobianes i preparar-los per a la visita i la realització d’un antibiograma, es proposa que l'alumnat realitzi una sèrie d'activitats a l'aula prèvies a la visita. Per facilitar la feina del professorat, EscoLab ha generat un dossier amb uns recursos específics per aquesta activitat. Els trobareu a la secció de recursos del web amb el nom Dossier_RESISTENCIA_BACTERIANA.

Reserva amb l'enviament d'una carta de motivació

Com que el nombre d'activitats és limitat, us demanem un breu resum (de 80 a 200 paraules) explicant la vostra motivació per fer aquesta visita, el treball previ i posterior que en fareu a l'aula, la integració al vostre currículum escolar, etc. o el compromís de dur a terme algunes de les activitats proposades en el Dossier associat a la visita.

Cal que envieu la carta de motivació a raul.toran@isglobal.org del 23 de setembre al 2 d'octubre si us ha tocat en sorteig, o fins a un màxim de 10 dies després de fer la reserva, si aquesta es fa més endavant.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

raul.toran@ · 12/09/2019 09:03

Sí, esteu atents per fer la inscripció just quan s'obrin les inscripcions!

Molta sort!

Raül

mbosch7@ · 09/09/2019 10:11

En el cas que tinguem sort i ens toqui aquesta activitat, al haver-hi material previ ens permetrà que l'aprenentatge sigui molt més sòlid.