Cerrar

Visita al PRBB: recerca en el Laboratori de Dinàmica de Sistemes Biològics i biologia sintètica

fecha 04/11/2019       hora de 08:30 a 11:30

Agotada

Universitat Pompeu Fabra i Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

Plazas: 20 alumnos máximos
Nivel:
Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Visita + Charla

Els sistemes vius funcionen gràcies al comportament conjunt de milions de biomolècules, principalment proteïnes, que interaccionen entre si amb una coordinació exquisida, similar a la que podem trobar en una orquestra simfònica de primera línia o en un equip de futbol campió. Entendre com les cèl·lules aconsegueixen aquesta coordinació, sobretot tenint en compte que l’interior cel·lular és tremendament caòtic, és un dels principals reptes actuals de la ciència. La complexitat d’aquest comportament fa que hi hagi moltes malalties que encara no podem curar (com el càncer, les malalties autoimmunes i les neurodegeneratives); i que molts medicaments tinguin efectes secundaris imprevisibles (la qual cosa està alentint perillosament el desenvolupament de nous fàrmacs).

Una nova branca de la biologia, la biologia de sistemes, es dedica a desenvolupar mètodes basats en una combinació estreta d’estudis experimentals i modelització matemàtica i computacional per enfrontar-se a aquest problema. Aquests esforços es complementen amb una aproximació basada en l’enginyeria, l’anomenada biologia sintètica, que es dedica a construir sistemes vius amb nous comportaments que no existeixen a la natura, amb l’objectiu de testar els límits dels organismes vius i anar més enllà, per dissenyar així nous dispositius basats en matèria viva. En aquesta sessió explorarem aquests nous horitzons de la biologia, i mostrarem el que fem al nostre laboratori per enfrontar-nos a aquests problemes.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

No hay comentarios. Se el primero en comentar!