Atenció, Alerta amb els Contaminants!

fecha a convenir desde 23/03/2020 hasta el 27/03/2020
hora de 10:00 a 12:00

Agotada

Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l'Aigua (IDAEA-CSIC)

Plazas: 25 alumnos máximos
Nivel:

Taller Práctico

L'objectiu del taller és donar a conèixer conceptes bàsics sobre la contaminació i l'ecotoxicologia, la distribució dels contaminants en el medi ambient, els efectes que poden ocasionar en ell, així com els organismes models utilitzats per estudiar els efectes.

Habitualment la societat no és conscient del problema que genera la contaminació, dels productes que contenen compostos que arriben a l'atmosfera, sols, rius, mars, etc. i que poden provocar efectes als organismes que viuen en ells. A més, és important destacar que a causa de les seves estructures químiques, molts d'aquests compostos no es degraden fàcilment i es dispersen a zones llunyanes afectant éssers vius que estan allunyats de les fonts d'emissió i afectant les generacions futures.

L'investigador plantejarà aquests temes als estudiants fent-los pensar, participar i involucrar-se al món científic, amb la possibilitat de conèixer les instal·lacions d'un centre d'investigació (CSIC-IDAEA) i de com es treballa en un laboratori.

Esquema de l'activitat:

· A la sala d'actes: 30 min

- Vídeo introductori sobre la contaminació.

- Qüestionari introductori/dinàmica de preguntes.

- PowerPoint sobre la contaminació i l'ecotoxicologia.

· Taller pràctic: 1 h i 30 min (divisió en 3 grups de 6-8 alumnes, rotant):

- Visita a l'estabulari + exemples d'assajos amb peix zebra (30 min).

- Assajos al laboratori: reaccions químiques (catalasa) (30 min).

- Assajos al laboratori: exemples d'assajos amb Daphnias (30 min).

Consulteu el document adjunt per a més informació.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

Descargar PDF

No hay comentarios. Se el primero en comentar!