Coneixent la prehistòria des dels còmics

fecha 14/02/2020       hora de 09:00 a 11:00

Institució Milà i Fontanals (CSIC)

Plazas: 25 alumnos máximos
Nivel:
3r d'ESO
4t d'ESO

Visita + Charla

El personal investigador del Departament d’Arqueologia de la Institució Milà i Fontanals explicarà aspectes bàsics de la prehistòria a través d’una xerrada propera i informal, però alhora rigurosa en continguts. Es tracta de transmetre uns conceptes de forma amena i participativa, juntament amb una lectura crítica de les imatges que es plasmen en còmics, contes i pel·lícules. L’activitat acabarà amb una experiència sensitiva que consisteix a veure i manipular reproduccions arqueològiques. Els continguts serveixen també per parlar de nosaltres mateixos com a espècie i com a individus. A aquest respecte, la prehistòria és un vehicle excel·lent per a tractar aspectes com les qüestions de gènere, la immigració i qüestions com l’alimentació actual o l’apoderament personal, quant al fet que som una espècie extremadament dependent de la col·laboració, l’esforç intel·lectual i la gestió sostenible dels nostres recursos i el nostre entorn.

L’activitat va dirigida a l’alumnat de secundària i Batxillerat, adaptant per a cada nivell el grau d’aprofundiment. S’adaptarà el llenguatge i els continguts al tipus d’alumnat que hi participi.

•    Conèixer-nos a nosaltres mateixos.
•    Tenir un esperit crític d’allò que es diu, es llegeix i s’escriu.
•    Abordar les relacions de gènere, els moviments migratoris, la sostenibilitat, la dieta, etc.
•    Conèixer alguns conceptes bàsics sobre prehistòria-societats humanes-arqueologia.
•    Conèixer de primera mà el treball diari del personal investigador i tècnic a l’àmbit de l’arqueologia.
•    Afavorir l’interés per la recerca científica i l’estat actual de la recerca en prehistòria.

Entenems que, si arribem d’una forma amena al públic jove, aconseguirem que tinguin una postura crítica sobre allò que es diu, s’escriu i se dibuixa sobre la prehistòria. Aquest és l’objectiu últim i prioritari del taller.

Consulteu el document adjunt per a més informació sobre els materials.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

No hay comentarios. Se el primero en comentar!