Medicina Personalizada: la Genética en el s.XXI

data 03/12/2019       hora de 14:30 a 16:30

Fundació Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

En els últims anys s'ha produït un revolucionari avanç en el camp de la Genètica Humana, permetent la transició de l'anàlisi clàssica de malalties monogènies al coneixement de la base genètica de les malalties complexes i comunes. Les malalties complexes, que tenen una alta prevalença en la població, són aquelles causades per la interacció de múltiples gens entre si i per la interacció d'aquests gens amb l'ambient. La immensa majoria de malalties comunes encaixen amb aquest model i no segueixen una herència monogènica regulada per un gen únic. Exemples de malalties complexes són: l'obesitat, la diabetis, el càncer, la hipertensió, malalties cardiovasculars, asma, Alzheimer, esquizofrènia o la trombosi, entre d'altres.

En aquesta activitat explicarem el fonament del projecte Genoma Humà per entendre l'anàlisi genètica de les malalties complexes.

No es farà visita al centre.

Activitat duta a terme pel Dr. José M. Soria.