Posa el cor per cuidar el teu cervell

fecha 11/03/2019       hora de 09:00 a 10:00

Agotada

SETMANA DEL CERVELL 2019

Plazas: 35 alumnos máximos
Nivel:
3r d'ESO
4t d'ESO
Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Charla

ACTIVITAT DIRIGIDA ÚNICAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS DE LA CIUTAT DE BARCELONA

RESUM DE LA XERRADA

Els nous casos de malaltia d’Alzheimer arreu del món creixen per minuts. Actualment s’estima que més de 45 milions de persones tenen demència, i la causada per la malaltia d’Alzheimer és la més freqüent; una xifra que es multiplicarà per 3 en el 2050, per l’envelliment progressiu de la població. Els investigadors sabem que hi ha factors de risc per desenvolupar Alzheimer que no podem modificar, com l’edat (que n’és la principal causa), però n’hi ha d’altres que podem evitar. En aquesta xerrada, explicarem com la malaltia inclou factors de risc modificables relacionats amb els hàbits de vida. Una nutrició sana i equilibrada, la pràctica regular d’activitat física, l’activitat cognitiva en la vida quotidiana i la socialització semblen jugar un paper molt rellevant en la prevenció de la malaltia.

A la xerrada també us explicarem que l’Alzheimer és una malaltia de llarga durada que comença amb una fase silent i asimptomàtica, dècades abans de les primeres manifestacions evidents del deteriorament cognitiu i la demència. Actualment, tot i disposar de fàrmacs que alleugen els símptomes, no hi ha cap tractament que modifiqui el curs de la malaltia. Per això, a la Fundació Pasqual Maragall volem actuar contra la malaltia abans que es manifesti. Al nostre centre de recerca, el Barcelonaβeta Brain Research Center, els investigadors estem seguint a prop de 3.000 persones, fent-los proves cognitives i ressonàncies magnètiques del cervell (d’entre d’altres proves), per poder detectar la malaltia al més aviat possible i poder provar nous medicaments.

Investigadora: Nina Gramunt, del Barcelona Beta Brain Research Center, centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall.

IMPORTANT A TENIR EN COMPTE:

Les reserves es gestionen únicament a través d'aquest web. És obligatòria la presència d'un/a professor/a per grup classe. Cal que una persona del centre educatiu, responsable de la reserva, rebi l'investigador/a a l'entrada del centre per poder acompanyar-lo/a fins a l'aula 20 minuts abans de l'inici de l'activitat i que es faci càrrec de l'ordre del grup classe i supervisi la sessió de treball.

Necessitats tècniques: el dia de l'activitat cal que el centre tingui a punt l'ordinador (amb altaveus) i el projector per a PowerPoint (que la sala es pugui enfosquir) i que l'investigador/a pugui fer una connexió a Internet.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

Últimos comentarios

No hay comentarios. Se el primero en comentar!

Comparte!