Canviant l’expressió de gens del cervell amb CRISPR i RNAi

Cicle formatiu superior

ACTIVITAT DIRIGIDA ÚNICAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS DE LA CIUTAT DE BARCELONA

RESUM DE LA XERRADA

Les malalties psiquiàtriques i neurològiques són complexes i el seu tractament està molt allunyat de ser l'òptim. El descobriment del RNA d'interferència (RNAi) i l'edició gènica amb CRISPR han revolucionat la investigació biològica i es presenten com teràpies potencials per les malalties humanes, especialment aquelles relacionades amb els trastorns del cervell. L'objectiu de la xerrada és mostrar els darrers avenços en teràpia molecular aplicada al cervell, silenciant gens i corregint l'expressió de proteïnes patològiques per així normalitzar el funcionament dels circuits cerebrals.

Investigadora: Analía Bortolozzi, del Dept. de Neuroquímica i Neurofarmacologia de l'Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona (IIBB). CSIC-IDIBAPS-CIBERSAM

IMPORTANT A TENIR EN COMPTE:

Les reserves es gestionen únicament a través d'aquest web. És obligatòria la presència d'un/a professor/a per grup classe. Cal que una persona del centre educatiu, responsable de la reserva, rebi l'investigador/a a l'entrada del centre per poder acompanyar-lo/a fins a l'aula 20 minuts abans de l'inici de l'activitat i que es faci càrrec de l'ordre del grup classe i supervisi la sessió de treball.

Necessitats tècniques: el dia de l'activitat cal que el centre tingui a punt l'ordinador (amb altaveus) i el projector per a PowerPoint (que la sala es pugui enfosquir) i que l'investigador/a pugui fer una connexió a Internet.

Identifícate   Tiene que estar registrado e iniciar sesión para realizar reservas.

No hay comentarios. Se el primero en comentar!