Explorant el nostre cervell

Xerrada

ACTIVITAT DIRIGIDA ÚNICAMENT ALS CENTRES EDUCATIUS DE LA CIUTAT DE BARCELONA

RESUM DE LA XERRADA

Xerrada introductòria al funcionament del cervell. Es presenta el cervell, quines són les seves àrees principals i les seves funcions, les cèl·lules nervioses que les componen i com es comuniquen entre elles (sinapsi). Mitjançant un vídeo, es mostra des de la superfície externa del cervell fins a l'interior d'una neurona. També es mostren exemples de les tècniques desenvolupades actualment per examinar el cervell, com la ressonància (RMN) o l'electroencefalograma (EEG). Es descriu com madura el nostre cervell, establint noves connexions sinàptiques i reconnectant-ne els circuits neuronals i com el consum de drogues i alcohol ocasionen danys irreparables en el cervell humà.

Investigadora: Vanessa Fernández Descalzo, de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS).

IMPORTANT A TENIR EN COMPTE:

Les reserves es gestionen únicament a través d'aquest web. És obligatòria la presència d'un/a professor/a per grup classe. Cal que una persona del centre educatiu, responsable de la reserva, rebi l'investigador/a a l'entrada del centre per poder acompanyar-lo/a fins a l'aula 20 minuts abans de l'inici de l'activitat i que es faci càrrec de l'ordre del grup classe i supervisi la sessió de treball.

Necessitats tècniques: el dia de l'activitat cal que el centre tingui a punt l'ordinador (amb altaveus) i el projector per a PowerPoint (que la sala es pugui enfosquir) i que l'investigador/a pugui fer una connexió a Internet.