Reaccions químiques amb reactius sensibles a l'aire (Tarragona)

data a convenir des de 04/03/2019 fins al 29/03/2019
hora de 14:00 a 16:00

Aplicacions Mediambientals i Industrials de la Catàlisi - Fundació URV

Cicle formatiu superior

Taller Pràctic

Molts reactius són sensibles a l'aire. Aquests compostos reaccionen amb l'oxigen i/o humitat (H₂O) de l'aire, la qual cosa impedeix descobrir les seves propietats químiques amb els mètodes tradicionals de laboratori. Per tal de poder conèixer la química d'aquests compostos, s'han desenvolupat tècniques per a crear una atmosfera inerta, per tal de poder dur a terme les reaccions d'aquests compostos amb seguretat.

En el taller, l'alumnat podrà conèixer les tècniques més eficaces per aquesta finalitat i podran dur a terme ells mateixos  reaccions que no es podrien fer a l'aire lliure.

Aquesta activitat la durà a terme l'investigador: Henrik Gulyás.

El centre d'Aplicacions Mediambientals i Industrials de la Catàlisi (Fundació URV) és un centre beneficiari del programa TECNIOspring (Marie Curie Actions) d'ACCIÓ-Generalitat de Catalunya.