Interacció i Visió per Computador

data 22/02/2019       hora de 09:00 a 12:00

Escola Superior Politècnica (UPF)

Visita + Xerrada

Vine a conèixer que s'amaga darrere de la Interacció i Visió per Computador!

Programa

A partir de les 10.00 h i fins a les 13.00 h, els alumnes es dividiran en grups per realitzar un total de 4 activitats, cadascuna de 40 minuts de durada. Farem una pausa de 11:30 a 11.45h. Un cop finalitzades les activitats ens reunirem tots a l’Auditori per fer la cloenda.

Els tallers:

Interacció i Autisme:

Mostrarem com la interacció de cos sencer pot ajudar a nens i nenes amb Autisme a desenvolupar comportaments d'iniciació social. La iniciació social és un dels aspectes que més els costa a les persones amb Autisme i a través d'un videojoc gegant projectat a terra estem estudiant com un nen amb Autisme pot millorar les seves capacitats en aquest aspecte. Podreu jugar en aquest sistema de realitat mixta en una projecció a terra de 6 m de diàmetre.

Professor: Narcís Parés ,  Laboratori d'Interacció de Cos Sencer (FuBIntLab).

Realitat Augmentada i Jaciments Arqueològics:

Hem definit una nova aproximació (paradigma) a la Realitat Augmentada basant-nos en la interacció de cos sencer. Aquesta que té un ventall molt gran d'aplicacions però considerem que té especials beneficis en l'àmbit del patrimoni cultural com les visites a jaciments arqueològics. Veureu la tecnologia que hem definit per a poder-ho dur a terme (les Llanternes Màgiques) i us mostrarem els avenços fets en el Refugi 307 de Montjuïc, un dels 1.300 refugis construïts a Barcelona durant la Guerra Civil.

Professor: Narcís Parés ,  Laboratori d'Interacció de Cos Sencer (FuBIntLab).

Aplicacions de l’anàlisi facial

Com funciona un detector d'emocions? Es pot  distingir entre expressions espontànies i fingides? Veurem com l'anàlisi facial es complementa amb altres camps com el reconeixement de veu, i  com es pot descodificar la parla llegint els llavis, és a dir extraient informació únicament de la cara i la boca.

Professora: Adriana Fernandez Lopez

Making Cinema

Els algoritmes de processament d'imatges per al cinema permeten a les persones que miren una pel·lícula en una pantalla veure els mateixos detalls i colors que les persones en el lloc de rodatge. Interactuarem amb el projector de cinema i els problemes que es resolen, com ara: canvis de color en les imatges, extracció de soroll o  extracció de boira.

Professor: Javier Vàzquez Corral

On?

Es realitzarà a les instal·lacions del Campus de la Comunicació-Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (carrer de Roc Boronat 138, 08018 Barcelona).