Mecanobiologia : les cèl·lules fan forces

data 19/03/2019       hora de 09:00 a 12:00

Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC)

Taller Pràctic

El cos humà està constantment sotmès a forces físiques; quan et fas una ferida, les cèl·lules del teixit circumdant apliquen forces per sanar l'àrea danyada. De la mateixa manera, les cèl·lules canceroses apliquen forces per escampar-se a altres parts sanes del cos en forma de metàstasi.

Els investigadors de l’IBEC utilitzen les eines, tecnologies i tècniques de la bioenginyeria per comprendre el comportament mecànic de les cèl·lules i les seves interaccions amb el microentorn, així com els mecanismes dinàmics que intervenen en la cicatrització de teixits, la morfogènesi i la invasió cel·lular col·lectiva en el càncer.

En aquest taller els estudiants coneixeran els darrers avenços en mecanobiologia de la mà d’investigadors del nostre centre. A més, podran posar en pràctica alguns dels principis d’aquesta jove disciplina.

Més informació a: