Com podem saber si un asteroide xocarà amb la Terra?

data 28/03/2019       hora de 09:00 a 12:30

Facultat de Matemàtiques i Estadística (UPC)

Taller Pràctic

Posar de manifest que el càlcul de les posicions dels cossos del Sistema Solar és complex i requereix gran quantitat d’operacions elementals. La raó és que no existeix una fórmula on puguem substituir el valor del temps i amb poques operacions calcular la posició futura. L’única manera de fer-ho és calcular un nombre molt gran de posicions successives en intervals de temps molt petits i això requereix l’ús d’ordinadors.

Hi ha problemes molt senzills de la física i l’enginyeria que els passa el mateix i necessiten el que anomenem “mètodes numèrics” per a la seva resolució. El que s’obté són aproximacions a la solució real, però l’error es pot fer tant petit com es vulgui a canvi d’augmentar la quantitat de càlcul.

El taller és impartit pel professor Jaume Soler, Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Consulta el document adjunt per a més informació.

Descarregar PDF