Què és un assaig clínic ?

data 18/10/2018       hora de 14:30 a 16:00

Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau

Visita + Xerrada

Des de 1.985, al CIM-Sant Pau de l'Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, s'han realitzat nombroses activitats relacionades amb l'estudi de nous fàrmacs en l'home. Entre aquestes, s'ha donat especial atenció a l'avaluació de l'efecte dels fàrmacs en les etapes inicials del seu desenvolupament en humans, és a dir, en la realització d'estudis de fase I, preferentment en voluntaris sans.

Des de llavors, s'han realitzat més de 350 assaigs clínics d'aquest tipus, implicant un gran nombre de compostos farmacològics. Durant els últims 20 anys, una part rellevant de les activitats d'investigació ha estat dedicada a l'estudi de fàrmacs que actuen sobre el sistema nerviós central (SNC).

Aquests estudis han implicat l'avaluació de les diferents etapes implicades en el tractament d'informació, és a dir, aspectes sensorials, cognitius, motors (conegut com a evolucions del rendiment psicomotor), juntament amb avaluacions de l'activitat neurofisiològica (EEG quantitatiu durant la vigília i potencials evocats).

Actualment, a més dels estudis en Fase I, es realitzen en pacients estudis en Fase II per poder seleccionar quines dosis dels fàrmacs en estudi poden ser eficaços posteriorment. Tot això, és una tasca essencial i imprescindible per al desenvolupament de nous fàrmacs.

Aquesta activitat consisteix en una xerrada científica sobre què són els assaigs clínics i com es duen a terme.

Farà l'activitat la Dra. Rosa M. Antonijoan.