Escolab

recursos

Recursos educatius per complementar les visites d’EscoLab

Pròximament hi trobareu recursos útils per a treballar abans, durant i després de fer una visita, amb la finalitat de millorar l’aprofitament pedagògic de les activitats d’EscoLab i incentivar la participació de l’alumnat.

Alguns recursos han estat generats en els cursos de formació adreçats al professorat i al personal investigador que participa en el programa.

Alumnat

Reptes que us proposen els centres de recerca d’EscoLab per participar al concurs Tenim una idea!

Si heu fet algun d’aquests tallers, els reptes us poden ajudar a tenir idees de recerca:

TallerRepte
Coneixes els riscos per a la salut humana de la contaminació ambiental?
(ISGlobal)
Com podríem reduir la contaminació atmosfèrica de la ciutat?
Bacteris resistents als antibiòtics: l'amenaça fantasma!
(ISGlobal)
Com podríem evitar la resistència antimicrobiana?
La medicina del futur.
(Institut de Bioenginyeria de Catalunya-IBEC)
Crea el teu medicament. Tria una malaltia. Com obtindries el fàrmac. Quina seria la diana terapèutica o l’òrgan on actuaria. La via d’administració, etc.
Aplicacions d'enginyeries TIC.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Tindran cara i emocions els agents/assistents virtuals amb els quals conversarem en el futur? Com impactarà això en el nostre dia a dia?
Aplicacions d'enginyeria biomèdica.
(Escola Superior Politècnica-UPF)
Com milloraries l'eficiència energètica dels microestimuladors sense fils implantables?

Idees guanyadores del Concurs «Tenim una idea!»

Idees finalistes del Concurs «Tenim una idea!»

Categoria 1r i 2n d’ESO:
  • Lents de contacte que fan fotos
  • Robot netejador de dents
  • Xip per detectar malalties dins el mateix cos
  • Cadira de rodes robotitzada
  • Volant de cotxe detector de l'estat del conductor
  • Bombeig d'aigua d'un pou natural a un pou artificial amb energia solar
  • Ulleres intel•ligents per a nens amb dislèxia i corregir faltes d’ortografia

Categoria 3r, 4r d’ESO i cicle formatiu mitjà:
Categoria batxillerat i cicle formatiu superior:
Una mica més d’inspiració per a decidir què t’agradaria millorar amb la ciència:

Personal Investigador

Guia per a centres de recerca amb orientacions per al disseny, implementació i avaluació de tallers experimentals destinats a estudiants de primària i secundària:

Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. María Isabel Hernández y Digna Couso. Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM). Universitat Autònoma de Barcelona. FECYT.

cmartinez@ · 13/05/2018 22:12 · Releacionada amb l'activitat "A l'abordatge! Podem navegar a partir de la posició de les estrelles? I sense moure'ns d'una cadira?"

La veritat és que teníem moltes ganes de fer l'activitat, els nostres alumnes estaven molt il·lusionats amb el fet de fer servir els simuladors, cosa que finalment no van fer i no ens van donar cap tipus d'explicació de perquè no ho podíem fer. A nosaltres el desplaçament des de Figueres no ens va compensar. Penso que si s'ofereix una activitat s'ha de complir amb el que es publicita. En resum estem decebuts amb la visita.

ipesquera@ · 13/02/2018 14:50 · Releacionada amb l'activitat "El misteriós món de les proteïnes"

EMT Granollers

cperezr@ · 01/02/2018 10:43 · Releacionada amb l'activitat "La recerca (biomèdica) com a sortida professional."

Hola, ara us enviem un mail amb totes les indicacions.

angelsbayo12@ · 31/01/2018 09:31 · Releacionada amb l'activitat "La recerca (biomèdica) com a sortida professional."

us escric en nom d'en Alexis Albelda de l'institut Banús per veure com quedem per la sortida que tenim pel proper 12 de febrer, em cal confirmar l'hora 15,30? I el lloc de trobada. Gràcies,

mtallad3@ · 30/01/2018 18:37 · Releacionada amb l'activitat "Programació mòbils Android"

Podenm disposar d'aquesta activitat per 2 o 3 grups el mateix dia 21/03/2018? Seriem uns 50 alumnes com a molt

+ Veure més comentaris

destaquem

Estem actualitzant la nova edició d'EscoLab

El pròxim 3 de setembre tornarem amb més activitats i més recerca!

Estem actualitzant la nova edició d'EscoLab