Accidents de trànsit i traumatismes cranials. Causes i conseqüències

data 14/03/2018       hora de 09:00 a 12:30

Unitat d'Investigació de Neurocirurgia i Neurotraumatologia. Hospital Universitari Vall d’Hebron

Visita + Xerrada

Els accidents de trànsit, i com a conseqüència els traumatismes cranioencefàlics (TCE), es consideren l’epidèmia silent del tercer mil·lenni que afecta fonamentalment a la gent jove. És ben conegut que hi ha una relació directa entre els accidents de trànsit i el consum d’alcohol. Les seqüeles poden ser terribles, per la mateixa persona i per tot el seu entorn familiar.

En aquesta activitat explicarem l’epidemiologia de les lesions cerebrals traumàtiques i els mecanismes pels quals es produeixen aquestes lesions cerebrals. També discutirem quins són els mecanismes lesius més freqüents i la població més afectada. Veurem què passa a la fase aguda d’un accidentat, quins símptomes presenten inicialment aquests pacients i com es recuperen de les greus lesions cerebrals. Es discutiran les greus conseqüències socials i familiars d’aquests tipus de lesions.

Programa:

10:00 Introducció i presentació del problema. Enquesta inicial.

10:20 Conceptes generals i causes dels traumatismes cranials (TCE)

10:40 Com actuem quan rebem un pacient amb un TCE?

11:00 Fase aguda del traumatisme. Visita a l'UCI de Neurotraumatologia.

11:20 Fase subaguda del traumatisme. Visita al servei de Rehabilitació.

11:40 Descans i esmorzar

12:00 Conseqüències dels traumatismes cranials, discapacitats i tractament rehabilitador

12:10 Fase subaguda del traumatisme. Visita al servei de Rehabilitació. Secció de dany cerebral

12:50 Repercussions del problema. Exposició per part d’un afectat d’un traumatisme cranial.

13:30 Conclusions i emplenament d’un qüestionari per part de l’estudiant.

Per a més informació, consulteu el document adjunt.

Descarregar PDF