Curs Ada Lovelace: dissenya el teu propi algoritme per desxifrar la informació que contenen les molècules

data 10/10/2017       hora de 10:00 a 13:00

Centre de Regulació Genòmica (CRG)

3r d'ESO
4t d'ESO

Taller Pràctic

La revolució computacional està canviant el món: la nostra rutina, la manera en què es treballa... Així, la programació és i serà una eina bàsica de la informàtica. En aquesta activitat els estudiants escriuran el seu primer algoritme i dissenyaran un petit joc per desxifrar la informació continguda en certes molècules. Aquestes eines són la base d’estudis biomèdics que es duen a terme diàriament al departament de bioinformàtica del CRG.

L’objectiu d’aquesta activitat és fomentar l’interès dels estudiants per la programació, ja que la gran majoria de noies d’entre 6 i 16 anys no es plantegen estudiar carreres relacionades amb les ciències de la computació, alhora que conscienciarà ambdós sexes de la necessitat d’una presència femenina equitativa en l’àmbit de les noves tecnologies.

L'activitat s'emmarca dins del Dia d'Ada Lovelace, una jornada internacional dedicada a la participació de les dones en la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques (STEM) que té per objectiu visibilitzar i reconèixer les dones que treballen en l'àmbit científic, així com introduir noies joves dins d'aquesta dinàmica d'igualtat i dins el món de la ciència i la tecnologia.

aarregui@ · 07/09/2017 16:14

Crec que és un taller molt adequat per a la promoció d'alumnes de 3r i 4t d'aquests curs, molt interessats en els temes científics i tecnológics

aarregui@ · 07/09/2017 16:11

Aquests alumnes tenen molt interés en els temes científics i tecnològics. Aquests tallers són una oportunitat per conèixer aspectes de la ciència més recents que no són fàcils de realitzar en els instituts