Experiments a la cuina de casa

data 19/10/2017       hora de 09:30 a 12:00

Escola Superior d'Agricultura de Barcelona (UPC)

Taller Pràctic

Entrarem a la cuina però no amb intenció de cuinar sinó d'aprendre ciència. Tan sols entrar descobrirem la presència de molts tipus d'ones electromagnètiques, llum, microones, ràdio, infrarojos. Discutirem els seus efectes sobre els éssers vius. Ens preguntarem com funciona la nevera, la cafetera... segurament no ho podrem entendre tot però ens adonarem de la importància dels fluids amb els quals despès farem experiments. Comentarem algunes de les funcions dels fluids en els éssers vius. Abans de començar a experimentar ens mirarem el torrapà, l'espremedor, ... i instigarem als estudiants a encuriosir-se per saber com funcionen. I finalment començarem a fer experiments. Com que estarem en una aula i no a la cuina, veurem els experiments filmats en vídeo. Tots els experiments els podran realitzar els estudiants a casa seva i sorprendre amb ells als seus pares i germans. Realitzarem experiments amb aigua, amb sabó, amb maizena, .... cada experiment ens servirà per parlar de diferents propietats dels sistemes vius. Parlarem dels animals que viuen a la superfície de l'aigua, dels alvèols, de les membranes de les cèl·lules, del comportament de l'aigua al sòl i a les plantes, de la circulació de la sang, dels ossos, de la bufeta natatòria dels peixos... o de com s'ho fan els catxalots per bussejar durant una hora tot baixant a 2000 metres de fondària.