Detecta Raigs Còsmics a l'IFAE

data a convenir des de 01/03/2018 fins al 30/03/2018
hora de 09:00 a 11:00

Institut de Fisica d'Altes Energies (IFAE)

Taller Pràctic

Els raigs còsmics són un enigma. No sabem d'on vénen. No sabem per què n'hi ha tants. L'atmosfera ens en protegeix, però tot i així som capaços de detectar-los des de la Terra. Com podem detectar els raigs còsmics? Com podem aprendre més sobre ells?

Els participants podran veure com es detecten diferents partícules subatòmiques amb un seguit de detectors. Veurem raigs còsmics i partícules alpha i beta amb detectors simples com una càmera de boira, un centellejador, un detector de fils i un de píxels. Tots ells ens ajuden a veure més enllà del que arriben els nostres ulls i ens obren una porta al món subatòmic

Els participants aprendran que per veure les partícules subatòmiques no fa falta llum, ni microscopis. Els físics treballen amb detectors de partícules que permeten veure les peces més elementals de què està fet el món que ens envolta.