Una maleta plena de nous materials

data 31/01/2018       hora de 10:00 a 12:00

Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE - UPC)

Taller Pràctic

Com es fabriquen les ampolles de plàstic i com es reciclen? Són els cotxes moderns més segurs? Què és el grafè? Podem construir parts del cos humà en una fàbrica?, totes aquestes preguntes estan relacionades amb l'enginyeria de materials.

En aquesta xerrada didàctica i experimental s'ensenyarà que encara que moltes vegades passen desapercebuts, els nous materials són els responsables dels avenços tecnològics en moltíssims camps de la tecnologia, i que són part de la solució als problemes als quals ens enfrontem al segle XXI: el canvi climàtic, la biotecnologia o la indústria avançada. I no només parlarem, sinó que ensenyarem els exemples de materials ingenierils de la nostra maleta.

Per finalitzar visitarem el laboratori de materials i realitzarem un experiment de canvi de color en titani bioactiu.