Taller de Robots. Mascota i Intel·ligència Artificial

Cicle formatiu mitjà
Cicle formatiu superior

Taller Pràctic

El Taller vol ser una introducció a com funcionen els robots-mascota i la Intel·ligència artificial. Es veuen els components interns del robot i es programen perquè expressin emocions.

En aquest taller es fa servir el Robot Dinosaure PLEO per entendre com es construeixen els robots i com s’estructuren els algoritmes d’intel·ligència artificial que hi ha programats.

Aquest Robot és un producte comercial que a la Salle hem modificat en Maquinari i Programari per finalitats terapèutiques amb nens malalts de càncer a l’Hospital de Sant Joan de Déu.

El taller s’estructura en 4 parts:

1) Els nois i noies tenen un primer contacte amb el Robot i poden veure com evolucionen els seus estats interns. S'utilitza un programari de monitoratge per veure com s'activen els sensors i actuadors.

2) Es veu, es toca i s'explica com funciona el maquinari intern del robot pel que fa a sensors, actuadors i unitats de procés. Amb el Robot completament obert poden veure com s'aconsegueixen fer moviments molt naturals a partir d'una quantitat reduïda de motors.

3)  S’explica com està estructurat el codi intern del Robot per reproduir un comportament bio-inspirat semblant al dels animals reals.

4) Es programa el robot perquè expressi alguna de les emocions desitjada pels alumnes. Amb llenguatge basat en blocs, o en text (segons l’edat dels participants) es programa el robot.

rcasamajo@ · 14/09/2017 14:47

Institut Poblenou