Escolab

indicadors

Per poder millorar EscoLab és fonamental mantenir un diàleg i recollir els comentaris dels diferents actors que conformen el programa: docents, alumnat, i personal investigador. Amb la voluntat de reunir les seves opinions i percepcions hem dut a terme diferent models d'avaluació.

Moltes gràcies a tots aquells que ens heu fet arribar suggeriments, heu emplenat formularis o heu participat en les entrevistes.

Com valoren EscoLab els docents?

La majoria, molt favorablement. El 97% dels docents repetiria l'experiència i avaluen globalment l'activitat com a molt satisfactòria o satisfactòria (entre el 90 i el 100% seleccionen aquestes dues opcions, segons l'edició).

Els aspectes valorats més positivament són els continguts, l'adequació del llenguatge a l'edat i el nombre d'alumnes a l'activitat. La majoria dels docents consideren que qui ha realitzat l'activitat ha fet una exposició clara, ha gestionat bé el temps i recursos, ha sabut captar l'interès dels alumnes i ha aportat coneixements a l'assignatura.

El suggeriment de millora més repetit és el d'intentar augmentar el nombre d'activitats, ja que la majoria s'omplen el mateix dia que s'obra el període d'inscripció, a inicis de setembre. Per a més informació, podeu consultar els resultats de les avaluacions per les edicions 2012-2013 , 2013-2014, 2014-2015 i 2015-2016

Valoració Global de l'activitat 2016

Valoració global de l'activitat


  • Gens satisfactori (2)
  • Poc Satisfactori (11)
  • Satisfactori (35)
  • Molt satisfactori (107)
Descarregar en PDF

Com valora EscoLab el personal investigador?

El curs 2012-2013 vam dur a terme un estudi per a caracteritzar el rol i la implicació dels investigadors en les activitats. L'objectiu del treball ha estat aprofundir en el seu perfil professional i vocacional, la seva relació amb la resta d'actors (docents, alumnes i organitzadors d'EscoLab), la metodologia que apliquen i les eines i recursos que desenvolupen en aquestes pràctiques així com destacar els avantatges que aporta la seva expertesa en les tasques de divulgació.

L'estudi va sorgir com una iniciativa conjunta entre els organitzadors d'EscoLab i l'Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). L'equip científic de l'ODC el conformen la Dra. M. Teresa Escalas Tramullas i Moira Costa Calsamiglia, amb l'assessorament de la Dra. Isabel Ruiz Mallén. Per part de la coordinació del projecte hi han pres part Diana Escobar Vicent (Institut de Cultura), Maria Molins Guillemí (Institut d'Educació) i Bruna Espar Gasset (Coordinadora d'EscoLab). Properament publicarem els resultats i podreu consultar-los en aquesta secció.

Avaluació investigadors

Avaluació investigadors


 

Descarregar en PDF

Com valora EscoLab l'alumnat?

La valoració global és força (59%) o molt (39%) satisfactòria. El 90% manifesten que han après força o molt i el 98% diuen que han entès bé els conceptes tractats. Un dels trets més comentats és l’oportunitat d’entrar i veure com es treballa en els autèntics laboratoris dels centres de recerca. Mostren, a més, sorpresa per molts aspectes concrets de les investigacions i valoren molt positivament la participació en els tallers.

Altres estudis d’avaluació
L’any 2014 es va realitzar l’estudi d’avaluació ¿Explicamos o dialogamos? Evaluación de actividades de divulgación científica en directo (EXODI). Aquest estudi, en el qual es van incloure algunes de les activitats d’Escolab, va ser coordinat per l'Observatori de la Difusió de la Ciència de l'UAB en col•laboració amb Unitats de Comunicació Científica de diverses universitats i centres de recerca, va comptar amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). L’objectiu principal va ser analitzar la presència i intensitat de la Recerca i Innovació Responsable (Responsible Research and Innovation, RRI) en les activitats de divulgació científica.


Últims comentaris

ipesquer@ · 21/04/2017 15:17 · Releacionada amb l'activitat "Vols veure l’aigua que beus?"

He recibido un mail indicándome que había plazas disponibles para esta actividad pero cuando entro a escolab me indica que están agotadas ¿Sería posible realizar esta actividad? Gracias Atentamenta Inmaculada Pesquera

xfarre3@ · 01/03/2017 12:06 · Releacionada amb l'activitat "La Vida a través del Microscopi"

Bones, m'heu enviat un mail comentant que ha quedat lliure l'activitat però no veig com sol·licitar-la de nou, o fer de nou la reserva.

apariciogomez1@ · 31/01/2017 09:57 · Releacionada amb l'activitat "Un robot a casa meva!"

Hola, sòc professor de cicles formatius i estic interessat en ´activitat de robotica per a algun dia de 15:00 a17:00. Si podria ser el día 6 de febrer millor. Gràcies

bduran@ · 30/01/2017 09:33 · Releacionada amb l'activitat "Coneix joves experiències emprenedores"

Finalment no podrem assistir en aquesta activitat, el dia 8 de febrer, perquè els alumnes de 4rt tenen una altra cosa aquest dia. Moltes gràcies.

comunicacio@ · 13/01/2017 10:12 · Releacionada amb l'activitat "Recerca i càncer: saps què fa un investigador per lluitar contra els tumors?"

Benvolgut/uda,

Em sap greu, però les activitats les tenim programades d'octubre a abril i ja estan totes les places plenes.

De cara al curs vinent, pots intentar inscriure't a alguna de les activitats que oferirem.

Salutacions

+ Veure més comentaris