Detecció electroquímica de Vitamina C amb sensors serigrafiats.

data 19/04/2017       hora de 09:00 a 12:30

Institut de microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM-CSIC)

Durant aquest exercici el que ens proposem és apropar als alumnes de Batxillerat tecnològic les possibilitats de les micro tecnologies i el seu entorn: els espais nets de fabricació, els dispositius sensors i les seves aplicacions pràctiques.

L'exercici de detecció i quantificació de la presència de Vitamina C en diferents solucions, ens permetrà exposar, en primer lloc, l'entorn de Sala Blanca per a la fabricació de les màscares o pantalles per la fabricació dels sensors (visita a la plataforma del IMB-CNM) i la fabricació dels sensors en un laboratori del centre (els alumnes participaran en la fabricació amb tècniques de serigrafia), per posteriorment exposar conceptes bàsics d'electroquímica i mètodes de mesura mitjançant la detecció de la Vitamina C.

El grup de recerca BIOMEMS de l'Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM-CSIC), és un laboratori beneficiari del programa TECNIOspring (Marie Curie Actions) d'ACCIÓ-Generalitat de Catalunya