Ús de la termografia per detectar dolor en animals

data a convenir des de 06/02/2017 fins al 21/04/2017
hora de 09:00 a 11:00

Servei de Nutrició i Benestar Animal SNIBA (UAB)

Cicle formatiu superior

La termografia és una tècnica que permet detectar temperatures a distància. En la majoria d'animals vertebrats, la inflamació és un procés que causa dolor i que va acompanyat per la congestió i l'augment de la temperatura de la zona afectada. En estudis científics recents s'ha demostrat com l'augment de la temperatura degut a la inflamació pot ser detectat mitjançant l'ús de la termografia. En animals de granja, on es concentren molts animals i la supervisió individual pot resultar complicada, la termografia ofereix un ampli ventall de possibilitats per detectar inflamacions sovint associades a dolor i a infeccions. En aquesta sessió pràctica comprovarem els avantatges d'aquesta tècnica en animals de granja.

El Servei de Nutrició i Benestar Animal (SNIBA) és un centre beneficiari del programa TECNIOspring (Marie Curie Actions) d'ACCIÓ-Generalitat de Catalunya