Les plantes també es posen malaltes (Xerrada i visita al CRAG)

data 27/04/2017       hora de 09:00 a 12:30

Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG)

3r d'ESO
4t d'ESO

Com els altres essers vius, les plantes també poden emmalaltir per l’acció de fongs, virus i bacteris. Al llarg de l’evolució, els vegetals han desenvolupat diferents estratègies per a defensar-se de predadors i evitar infeccions i malalties.

En aquesta activitat, una investigadora del CRAG parlarà sobre aquests patògens que infecten les plantes, i explicarà com amb la seva recerca científica pretenen crear plantes més resistents a les malalties. La xerrada es complementarà amb una visita guiada per les instal·lacions del CRAG (laboratoris, hivernacles...) per a què els estudiants puguin veure de prop com es porten a terme aquests experiments.

L’activitat vol transmetre la importància de la recerca en biotecnologia vegetal, i com ens afecta a la nostra vida quotidiana. A més, amb l’objectiu de crear vocacions científiques, la investigadora els parlarà sobre la seva trajectòria vital i els estudiants podran interaccionar amb diferents investigadors joves.