Superhidrofobicitat: com repel·lir l'aigua?

data 03/03/2017       hora de 10:00 a 12:00

Grup d'enginyeria de material GEMAT (IQS-URL)

Aquesta activitat se centrarà a donar a conèixer la superhidrofobicitat: en què consisteix, com es pot aconseguir i quines sóns les seves aplicacions al món real. Als estudiants se'ls explicarà els conceptes bàsics químics i físics per tal d'entendre el mecanisme de funcionament. Se'ls donarà exemples de materials superhidrofòbics que es troben a la natura i també de produïts mitjançant la tecnologia. I com, a través d'aquestes estructures ens podem beneficiar en activitats del dia a dia.

Per tal d'assimilar els continguts anteriors, s'inclourà la visualització i interacció dels estudiants amb aquests tipus de materials. Es mostraran una sèrie de materials fabricats al laboratori de GEMAT perquè puguin observar el fenomen de la superhidrofobicitat i com funciona. Els experiments consistiran a veure com llençant aigua sobre una superfície modificada l'aigua rellisca i, fins i tot, rebota sent incapaç de mullar-la.

Finalment es farà una petita visita per les instal·lacions i pel laboratori de GEMAT*.

*Centre beneficiari del programa TECNIOspring (Marie Curie Actions) d'ACCIÓ-Generalitat de Catalunya

rcacho@ · 07/09/2016 08:47

Ens interesa per a alumnes de primer de batxillerat. Cap el 14 de febrer o des de principi de febrer fins al final als matins seria una bona data. Gràcies.

icacho@ · 07/09/2016 08:24

Estem molt interessats en fer la visita amb alumnes de primer de batxillerat, però no hi ha forma de fer la reserva, ja que no surt actiu en l'hora que proposa a la xarxa. Com ho hem de fer? Cap suggeriment? Gràcies!!