Com estudiem els rols ambientals de les microalgues

data a convenir des de 19/10/2016 fins al 21/12/2016
hora de 08:00 a 12:00

Disponible

Centre de Tecnologia Ambiental Alimentària i Toxicològica. TECNATOX - URV

Cicle formatiu superior

La proposta girarà al voltant de les microalgues i dos dels seus rols mediambientals: com a organismes afectats per les condicions ambientals i els contaminants, i com a organismes productors de compostos tòxics.

Primer es presentaran l'ETSEQ i el Departament d'Enginyeria Química i s'explicarà què poden oferir als estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau superior. En l'activitat didàctica primer es presentarà com s'utilitza la cromatografia i els pigments per a estudiar la biodiversitat de les comunitats naturals; després es treballarà amb un test d'ecotoxicitat basat en microalgues; i finalment es mostrarà com treballar amb dades obtingudes de les anàlisis moleculars per a la identificació d'espècies.

El Centre de Tecnologia Ambiental Alimentària i Toxicològica (TECNATOX) és un centre beneficiari del programa TECNIOspring (Marie Curie Actions) d'ACCIÓ-Generalitat de Catalunya.