Identificació de Colorants en caramels

data a convenir des de 04/10/2016 fins al 30/11/2016
hora de 09:00 a 11:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

ACTIVITAT AMB HORARI A CONVENIR: els dimarts de 15 a 17h. Els dimecres de 10 a 12H.

Pràctica de laboratori de Química que té per objectiu separar colorants per cromatografia de columna i identificar-los per espectroscòpia visible.

Es dissol la cobertura acolorida d'un caramel M&M en aigua. Una fracció d'aquesta solució es carrega en una columna de cromatografia. Es fan passar a través de la columna mescles d'aigua-isopropanol, canviant gradualment la proporció relativa dels dos líquds. Així s'aconsegueixen separar els diferents colorants. S'aprecia clarament la separació dels colorants pel color del líquid que surt a la columna.

La identificació dels colorants es fa per espectroscòpia visible, coneixent la longitud d'ona corresponent al màxim d'absorció de cada colorant.

Més informació: activitats de difusió de l'ETSEIB

rcacho@ · 07/09/2016 08:17

Voldria fer la reserva per a alumnes de 2n de batxillerat. És possible la data del 14/11 La informació que posa que s'obrirà l'opció de reserva el 7/9 a partir de les 9 no funciona o no se veure que més he de fer. Em podeu ajudar per fer la reserva i entrar en el sorteig? Gràcies