Exploradors del cervell: com aprenem i recordem?

data 20/10/2016       hora de 09:00 a 11:00

Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL)

2n d'ESO
3r d'ESO

El cervell és un òrgan extraordinàriament complexe que ens permet sentir, interpretar i interactuar amb el món que ens envolta. Aquest sofisticat "ordinador biològic" està constituït per milions de neurones que comuniquen entre elles, mitjançant corrents elèctrics i l'alliberament de substàncies químiques anomenades neurotransmissors.

Iniciarem el taller "Explorant el cervell" amb una breu introducció de les bases anatòmiques, cel·lulars i químiques que ens permeten aprendre i recordar. A continuació, ens posarem la bata i farem experiments de bioquímica i de microscòpia per veure com s'organitza el cervell, i com són les sinapsis neuronals. Conjuntament, aquests experiments ens permetran entendre les bases cel·lulars i bioquímiques de l'aprenentatge i de la memòria, i llurs alteracions en determinades malalties neurològiques.

Activitat organitzada per IDIBELL-Unitat Neurofarmacologia, UB.

amarcos8@ · 14/09/2016 13:47

Soc, Ana Marcos, professora de 3r d'ESO de ciències, quan dieu 20 alumnes máxim es que es pot fer el mateix dia grups de 20. Perquè som 2 classes de 30 alumnes.