Redissenyant una Internet energèticament més sostenible

data a convenir des de 18/01/2017 fins al 31/01/2017
hora de 11:00 a 12:30

Disponible

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (UPC)

Cicle formatiu superior

Les activitats humanes tenen un impacte sobre el medi ambient, tant pel que fa al consum de recursos com a la contaminació. El consum energètic i les emissions de gasos d’efecte hivernacle són dos exemples de l'anomenada "petjada o empremta ecològica", que sintetitza l'impacte de l'activitat humana sobre el medi ambient mitjançant un valor de superfície que expressa la demanda de les activitats antropogèniques sobre la biosfera. La solució a aquest problema passa per la sostenibilitat, és a dir, en trobar un equilibri entre la dimensió econòmica, la social i la mediambiental.

El concepte d'eficiència energètica" aplicat a les TIC vol ajudar a contrarestar aquest creixent, però l'enorme expansió de les TICs i la massificació del seu ús estan donant lloc a un efecte rebot. És per això que des de tots els àmbits s'està prenent partit redissenyant les TIC, i la mateixa Internet, perquè efectivament esdevinguin energèticament eficients.

En aquesta ponència primer presentarem de forma general el problema que suposa el desorbitat creixement del consum energètic sobre el medi ambient, per després centrar-nos en el paper que juguen les TIC i, en especial, l’ús i el funcionament d’Internet en aquest àmbit. Finalment, repassarem algunes de les solucions que s’estan dissenyant i adoptant per fer d’Internet una eina (més) sostenible.