Cal la mecànica?

data 18/01/2017       hora de 09:30 a 11:00

Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial (UPC)

Mecanismes i màquines en la tecnologia del dia a dia

En aquesta activitat s'introdueix el concepte de màquina, mecanisme i estructura. Es realitza una breu introducció als tres tipus de mecanismes bàsics: de barres, de lleva-palpador i d'engranatges. S'identifiquen aquests mecanismes en les maquetes, els muntatges didàctics i les màquines reals de què es disposa. Es dedueix la utilitat i funció de cada mecanisme.

Es mostra una caixa de canvis amb diferencial, s'analitza el seu funcionament i els seus components. S'explica què és la relació de transmissió entre eixos i com es calcula quan estan units amb rodes dentades. Es mesura el nombre de dents de totes les rodes i es calcula la relació de transmissió de cada marxa. Es fa un gràfic on s'estudia l'estratègia de canvi de marxa en funció del tipus de conducció.

Més informació: activitats de difusió de la ETSEIB

eferrer@ · 08/09/2016 16:45

Ens hem apuntat a aquesta activitat en dues dates que ens convenen, però només ens interessa fer una sola visita.